Våga vara Wener

Patric Wener MIK 2012-13 TRänarenDet var en ångerfull Patric Wener som Dt.se pratade med dagen efter debaclet mot Asplöven.   I ren frustration sågade Moratränaren i stort sett hela laget, inklusive sig själv. – Jag ångrar mycket av det jag sa och jag har bett killarna om ursäkt. Patric Wener är en vinnarskalle ut i fingerspetsarna och även ett nytt namn i den svenska tränarkåren på den här nivån. På många sätt en frisk fläkt, som inte varit med i den här cirkusen tidigare och det märks. Men det är något som jag uppskattar, att någon vågar gå sin egen väg och bryta ny mark, skriver NilsMontan-LundExpressen.se. Jag hoppas att man behåller tålamodet och ger Wener en ordentlig chans även på sikt. Jag hoppas även att Wener vågar att utveckla sin filosofi, utan att infoga sig i samma mall som alla andra. Det kan bli en väldigt häftig resa att följa.

Publicerat på 2013/01/11, i Annat, Intervjuer. Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar.

Lämna en kommentar