Anze: ”Finns en möjlighet”

32 dagar till ny NHL-lockout.

Då bekräftar superstjärnan Anze Kopitar som just nu befinner sig i Mora, för DT-sporten att det kan bli Mora IK i år.

– I fall det rör sig om några månader så finns det en möjlighet att jag kommer hit och spelar med honom (lillebror Gasper) en sväng, säger den nyblivne Stanley Cup-mästaren.

– Det beror på så många olika saker – hur lång lockouten blir till exempel. I fall det rör sig om några månader så finns det en möjlighet att jag kommer hit och spelar en sväng. Men om lockouten blir längre så, då vet jag inte vad jag ska göra.

Trots uppgifterna om de tuffa förhandlingarna i Nordamerika och att stora delar av journalistkåren dömt ut chanserna till en NHL-säsong 2012/13 försöker han hålla sig lugn – fast tanken på att spela med brodern lockar.

– Det är klart, någon gång under min karriär vill jag spela med honom. Blir det den här säsongen? Jag vet inte, jag har inte tänkt så mycket på det än. Det finns fortfarande tid för spelarfacket och NHL att fixa överenskommelsen, så att vi inte missar säsongen.

Publicerat på 2012/08/14, i Annat, NHL Lockout, Silly Season. Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar.

Lämna en kommentar